Leercultuur stimuleren: verkennend rapport

report
Een belangrijk doel van de LLO-Katalysator is het verbeteren van de leercultuur in Nederlandse organisaties (bouwsteen 4). In dit verkennende rapport ligt de focus op de rol van werkgevers en het onderwijs bij het stimuleren van leercultuur. We hebben een quick-scan gedaan naar welke interventies leercultuur kunnen versterken, vanuit verschillende niveaus in de organisatie (taken, team, leidinggevende, HRM, etc.), rekening houdend met verschillende ‘fasen van ontwikkeling’ van medewerkers. Kortom: Wat kan door wie in de organisatie, en wanneer, gedaan worden om leercultuur te versterken? En aan welke randvoorwaarden moet worden voldaan om interventies te laten slagen? Daarnaast is een eerste verkenning gedaan van activiteiten die het onderwijs kan doen om impact te hebben op de leercultuur in organisaties. Tot slot staan we stil bij wat de LLO-katalysator aanvullend en/of anders kan doen om leercultuur in de praktijk (sneller) van de grond te krijgen.
TNO Identifier
990056
Publisher
TNO
Collation
40 p.
Place of publication
Leiden