Aspects of the transition from NEDC to WLTP for CO2 values of passenger cars - phase 2: preliminary findings
report
TNO heeft opdracht gekregen om eventuele veranderingen van de CO2-uitstoot
ten gevolge van de introductie van de WLTP in beeld te brengen en te verklaren.
In fase 1 van het project is uitleg gegeven over (de complexiteit van) de conversie
van NEDC naar WLTP1. Het onderhavige rapport presenteert de resultaten van
fase 2, de eerste kwantitatieve analyses die zijn uitgevoerd op gegevens met
zichtdatum 1 september 2018. Op dat moment waren nog onvoldoende gegevens
beschikbaar om een volledig representatief beeld te kunnen schetsen van de
consequenties van de introductie van de WLTP op de CO2-waarden van nieuwe
personenauto’s. Als de snelle toename van de hoeveelheid beschikbare data de
komende maanden doorzet, kan naar verwachting in fase 3 (oplevering mei 2019)
wel een goed beeld worden gepresenteerd.
ten gevolge van de introductie van de WLTP in beeld te brengen en te verklaren.
In fase 1 van het project is uitleg gegeven over (de complexiteit van) de conversie
van NEDC naar WLTP1. Het onderhavige rapport presenteert de resultaten van
fase 2, de eerste kwantitatieve analyses die zijn uitgevoerd op gegevens met
zichtdatum 1 september 2018. Op dat moment waren nog onvoldoende gegevens
beschikbaar om een volledig representatief beeld te kunnen schetsen van de
consequenties van de introductie van de WLTP op de CO2-waarden van nieuwe
personenauto’s. Als de snelle toename van de hoeveelheid beschikbare data de
komende maanden doorzet, kan naar verwachting in fase 3 (oplevering mei 2019)
wel een goed beeld worden gepresenteerd.
TNO Identifier
843053
Publisher
TNO
Collation
67 p.
Place of publication
Den Haag