Methodisch werken: waarom wel, waarom niet? Onderzoek naar factoren die methodisch werken van klantmanagers bij sociale diensten bevorderen

report
Het rapport van TNO over methodisch werken onderstreept nogmaals dat betere dienst- en hulpverlening aan werkzoekenden niet alleen iets is van professionals in de uitvoering. Het is een opgave voor ons allemaal. Het is een samenspel van klantmanagers die voldoende kennis en kunde hebben; midden-management die hun medewerkers in staat stellen om methodisch te kunnen werken; hoger management dat stuurt op de professionalisering van de gehele context; en partijen als Divosa en de Beroepsvereniging voor Klantmanagers die gemeenten daarbij ondersteunen. Nieuwsgierigheid en openstaan voor nieuwe kennis zijn daarbij cruciaal om onze ambities te verwezenlijken. Samen met belangrijke partners zijn we de afgelopen jaren begonnen met het bieden van de gevraagde ondersteuning. Het is goed om af en toe kritisch te kijken naar dit werk: doen we wat nodig is, doen we dat op de juiste manier en hoe kunnen we verbeteren? Dit TNO-onderzoek benadrukt het belang van onze inspanningen en biedt inzichten om de onder-steuning te verbeteren. Dienst- en hulpverlening verbeteren vergt een lange adem. Ik zou het daarom prachtig vinden als we gezamenlijk en op alle niveaus de nieuwe inzichten gaan toepassen om zo ons doel sneller te bereiken. Voor onszelf maar vooral voor de inwoners voor wie we het verschil willen maken.
TNO Identifier
861993
Publisher
TNO
Collation
97 p.
Place of publication
Leiden