Pilot ConnecTV Gebruiksonderzoek

report
TNO heeft onderzoek gedaan naar sociale televisiediensten. Het doel was om antwoord te krijgen op onder andere de volgende vragen:

Wat de invloed is van sociale netwerken en communities via televisie op het kijkgedrag van consumenten? Wat betekent het gebruik van sociale TV diensten voor de kijkbeleving? TNO heeft een proef gedaan met 52 huishoudens in Enschede. De huishoudens hebben beschikking gekregen over een dienst waarmee zij hun vrienden aanbevelingen konden sturen en samen televisie konden kijken. Met deze proef heeft TNO het gebruik van sociale televisiediensten onderzocht en het effect gemeten dat de sociale televisiedienst had op het kijkgedrag en de kijkbeleving van de kijkers. Daarnaast is met verschillende partijen uit de televisiebusiness gesproken om de commerciƫle haalbaarheid van sociale televisiediensten te toetsen en een businessplan op te stellen over hoe deze diensten in de markt gezet kunnen worden. Deze publicatie bevat de resultaten van de gebruikersproef. Zie ook het onderzoek naar business van sociale TV diensten,
B@home project
TNO Identifier
348290
Publisher
TNO
Place of publication
Delft