Kwaliteit en effectiviteit van bedrijfsgezondheidszorg : tweede deelonderzoek : oordelen in de cliƫntorganisaties en vergelijking met de oordelen van de beroepsbeoefenaren
book
Dit rapport beschrijft de resultaten van het tweede deel van een onderzoek naar de kwaliteit en effectiviteit van bedrijfsgezondheidszorg (BGZ), vanuit het gezichtspunt van de afnemers van bedrijfsgezondheidszorg ; werknemers zelf, hun vertegenwoordigers (ondernemingsraden en VGW-commissies), personeelsafdelingen, het bedrijfskader en directies geven hun mening en ervaringen met bedrijfsgezondheidszorg / bedrijfsgezondheidsdiensten. Ten aanzien van de oordelen van betrokkenen kan worden geconcludeerd, dat er enige overeenstemming is tussen enerzijds directie of OR of Personeelszaken en anderzijds de individuele werknemers, in oordelen over: (1) de individuele zorg en advies, (2) de bemoeienissen van het team met de werkomstandigheden, en (3) de tijdsbesteding van de BGD. De overeenstemming in de kwaliteitsoordelen over de BGD van de twee beleidspartijen in de cliƫntorganisatie, de directie en de OR, is echter overwegend gering. Vastgesteld wordt tevens dat hogere kwaliteit en grotere effectiviteit mogelijk is. Quality and effectiveness of occupational health care ; part 2 : opinion of the clients.
Topics
TNO Identifier
163757
ISSN
0921-9218
ISBN
90-399-0484-7
Publisher
SDU ; Min. SZW, Arbeidsinspectie
Collation
161 p., vele p. bijl.
Place of publication
Den Haag