Case study: Triillingshinder bij de aanleg van de Willemspoortunnel te Rotterdam
conference paper
De spoorlijnen Antwerpen-Roosendaal-Rotterdam en Breda-Rotterdam kruisen in Rotterdam de
Nieuwe Maas. De hefbrug die in deze spoorlijn was opgenomen vormde een belangrijk obstakel
voor de scheepvaart. Het spoor liep vanaf de brug over een circa 1 km lang viaduct dwars door
de stad naar het Centraal Station. Het viaduct was uitgevoerd met stalen vakwerkliggers, hetgeen
voor geluidhinder langs het spoor zorgde. Daarnaast was de capaciteit van het dubbelspoor op
het viaduct en op de brug onvoldoende
Nieuwe Maas. De hefbrug die in deze spoorlijn was opgenomen vormde een belangrijk obstakel
voor de scheepvaart. Het spoor liep vanaf de brug over een circa 1 km lang viaduct dwars door
de stad naar het Centraal Station. Het viaduct was uitgevoerd met stalen vakwerkliggers, hetgeen
voor geluidhinder langs het spoor zorgde. Daarnaast was de capaciteit van het dubbelspoor op
het viaduct en op de brug onvoldoende
Topics
TNO Identifier
979727
Source title
Syllabus Studiedag Trillingen ten gevolge van hei- en tril werkzaamheden, Technologisch Instituut, Genootschap Grondme chanica en Funderingstechniek, Antwerpen, 19 oktober 1995
Pages
1-17
Files
To receive the publication files, please send an e-mail request to TNO Repository.