Workflow management
bookPart
Workflowmanagement (WfM) wordt meer en meer ingehaald als het nieuwe Informatie & Communicatie Technologisch (ICT)-instrument waarmee gegevensverwerkende organisaties (GVO's) hun processen onder controle kunnen brengen en waarmee ze een grotere efficiency kunnen halen. Met WfM is dan eindelijk een instrument gevonden waarmee het administratieve werk kan warden gedisciplineerd, zoals in het begin van deze eeuw met de lopende band voor het productiewerk mogelijk werd. In de praktijk blijken er nogal wat haken en ogen te zitten aan de invoering en de werking van WfM in GVO's. Toch kan WfM veel aan dergelijke organisaties opleveren, als maar gestart wordt waar moet gestart worden: bij de medewerkers die met WfM in het gareel moeten worden gebracht. Als op een dergelijke manier wordt gewerkt, dan blijkt WfM onvermoede voordelen op te leveren. Alvorens duidelijk te maken hoe WfM organisaties wel kan helpen, maken we eerst even duidelijk wat bedoeld wordt met WfM en blijven we stilstaan bij knelpunten waarmee GVO's te maken hebben bij de implementatie van WfM. Er wordt hierbij gesteund op de ervaring van verschillende sociale diensten met de implementatie van WfM.
Topics
TNO Identifier
962251
ISBN
90-9012432-2
Publisher
TNO
Source title
Jubileumuitgave van het tiende arbeidsomstandighedencongres 1998
Place of publication
Hoofddorp
Pages
38-40