Maatschappelijk verantwoord ondernemen : people aspect komt er nog bekaaid van af
article
Steeds meer bedijven zien de meerwaarde van "maatschappelijk verantwoord" ondernemen (mvo). De kern van mvo is een geïntegreeerde afweging van people (sociale verantwoordelijkheid), profit (financieel-economische resultaten) en planet (ecologische duurzaamheid). Mvo vereist een strategische beslissing en een visie ten aanzien van de organisatie. Er zijn twee belangrijke motieven: het scheppen van nieuwe kansen (marktvergroting, betere reputatie) en het beter beheersen van risico's voor de continuïteit van de onderneming (kritiek van maatschappelijke organisaties en negatieve publiciteit, anticiperen op wetgeving). Bedrijfsactiviteiten die zowel arbo als maatschappij ten goede komen passen goed binnen mvo. Arboactiviteiten die sociale en maatschappelijke veiligheid betreffen zijn ook belangrijk. Vakmedia
Topics
TNO Identifier
276842
Source
Arbo, 1(spec. mrt), pp. 9-11.
Pages
9-11