Van werk verzekerd : rapportage 2002
book
In deze jaarlijks terugkerende rapportage van de Helpdesk Gezondheid, Werk en Verzekeringen wordt verslag gedaan van de vragen en klachten die in 2002 bij de helpdesk zijn binnengekomen. In 2002 zijn in totaal 7308 telefonische of e-mailcontacten geregistreerd, 187 meer dan in 2001. Vragen kwamen van o.a. werknemers, aspirant-verzekerden, startende ondernemers, werkgevers en andere intermediairen. Deze mensen namen contact op met de Helpdesk met een vraag of een klacht over gezondheid en werk, uitkeringen of verzekeringen. Bijna de helft van alle telefoongesprekken gaat over het onderwerp uitkeringen (verkrijgen van werk, behoud van werk). Twee thema's worden in deze rapportage uitgebreid besproken: 'de WAO-plannen en de mogelijke consequenties van deze plannen voor mensen met een arbeidshandicap' en 'de verzekeringskeuring'. In bijlage 3 is het Protocol Verzekeringskeuringen opgenomen.
Topics
ArbeidsongeschiktheidBeroepsrehabilitatieVeilig en Gezond WerkenStatistiekenNederlandReintegratieArbeidsgehandicaptenZelfstandigenVrije beroepsbeoefenarenHulpverleningMaatschappelijke dienstverleningSociale verzekeringenSociale zekerheidVerzekeringsgeneeskundig onderzoekClientenKlantenVerplichte sociale verzekeringen
TNO Identifier
274508
Publisher
Breed Platform Verzekerden en Werk
Collation
88 p.
Place of publication
Amsterdam