Een gezond bedrijf haalt ervaren talent uit de WAO : effectmeting campagne reïntegratie: onderzoek naar de significante verschillen in kennis, houding en gedrag van werkgevers ten aanzien van arbeidsgehandicpeten als effect door de campagne
book
Dit rapport betreft een onderzoek naar significante verschillen in kennis, houding en gedrag van werkgevers ten aanzien van arbeidsgehandicapten als effect door de Campagne Reïntegratie. Het is in opdracht van het Lisv uitgevoerd door TNO Arbeid te Hoofddorp. Het doel van de campagne was werkgevers kennis te laten maken omtrent de belangrijkste punten uit de wet en de reïntegratieinstrumenten. Verder werd met de campagne getracht de houding van de werkgevers in positieve zin te veranderen, en hen tot actie aan te zetten. De eerste twee doelstellingen zijn in beperkte mate behaald. Het kennen van en het rekening houden met subsidiemogelijkheden en het inzien van financiële voordelen bij het in dienst nemen` van gedeeltelijk arbeidsgeschikten zijn substantieel toegenomen en zijn herleidbaar als effecten van de campagne. Wat betreft de derde doelstelling blijkt dat de campagne niet of nauwelijks heeft geleid tot concrete acties aan de zijde van de werkgevers. De cijfers uit dit onderzoek impliceren dat er een ontwikkeling gaande is in positieve richting.
Topics
TNO Identifier
168602
Publisher
Landelijk instituut sociale verzekeringen (Lisv)
Collation
64 p.
Place of publication
Amsterdam
Files
To receive the publication files, please send an e-mail request to TNO Repository.