(1 - 5 of 5)
document
Oosterwaal, L. (author), Wintershoven, A. (author), Xavier, M. (author), van Wijk, E. (author), Twuijver, M. (author)
De arbeidsmarkt vraagt er steeds vaker om dat werknemers van beroep veranderen of in een heel andere sector gaan werken. Zo doen zich momenteel tekorten voor in technische beroepen, maar zijn er tegelijkertijd enige honderdduizenden langdurig werklozen. Opleidingen sluiten lang niet altijd goed aan op wat de arbeidsmarkt vraagt, en de...
report 2015
document
Preenen, P.T.Y. (author), Verbiest, S. (author), van Vianen, A. (author), van Wijk, E. (author)
Purpose. The purpose of this paper is to develop and investigate the idea that self-profiling and career control by temporary agency workers (TAWs) in low-skill jobs are positively related to informal learning and that this relationship is mediated by job challenge. Design/methodology/approach. An online survey study was conducted among 722 TAWs...
article 2015
document
Goudswaard, A. (author), van Twuijver, M.W. (author), van Wijk, E. (author)
De Provincie Flevoland heeft zich de taak gesteld om samen met de relevante stakeholders een Human Capital Agenda (HCA) te formuleren voor de provincie. Deze HCA moet een heldere visie omvatten ten aanzien van de provinciale arbeidsmarkt en economie. De HCA voor de provincie dient tegelijkertijd aandacht te besteden aan het versterken van het...
report 2017
document
Vos, F. (author), van Wijk, E. (author), ten Have, K. (author)
Bij de implementatie van nieuwe technologie binnen organisaties verliest men helaas vaak de rotvan de medewerker uit het oog. Een pleidooi voor een proactieve houding en een actieve leeromgeving.
article 2018
document
van Wijk, E. (author), Verbiest, S. (author)
Laagopgeleide uitzendkrachten vormen een kwetsbare groep op de arbeidsmarkt. Minimaal een startkwalificatie is vereist om aan te kunnen sluiten bij de eisen die werkgevers stellen en om duurzaam inzetbaar te kunnen blijven. Het stimuleren van informeel leren op de werkvloer lijkt goed aan te sluiten bij de leerbehoefte van laagopgeleiden en is...
bookPart 2019
(1 - 5 of 5)