(1 - 4 of 4)
document
Vaas, F. (author), Žiauberytė-Jakštienė, R. (author), Oeij, P.R. (author)
Many practitioners find it problematic to understand and describe workplace innovation (WPI). Whereas there are well-known definitions of WPI, these remain highly abstract. We argue that, for practitioners, case examples of WPI best practices can be a valuable addition to these definitions. In this respect, based on our practical experience with...
article 2017
document
Bakkerode, H. (author), Stolk, A. (author), Vaas, S. (author), van der Heijden, B. (author), Gorgievski, M. (author), de Lange, A. (author)
Leren op de werkplek kan de duurzame inzetbaarheid van werknemers bevorderen mits er sprake is van maatwerk. Een recent onderzoek door Van der Heijden en collega’s (2015) focuste op de kansen die leren op de werkplek biedt om duurzame inzetbaarheid te realiseren. Duidelijk is: baan én baas moeten de werknemer uitdagen!
article 2016
document
Oeij, P.R.A. (author), Vaas, F. (author)
Workplace innovation is an organisational capability, defined as a strategic renewal in organising and organisational behaviour. This capability may consist of four resources: strategic orientation, product-market improvement, flexible work and organising smarter. Workplace innovation is theoretically rooted in the resource-based view of the...
article 2016
document
Stolk, A. (author), Vaas, S. (author)
Nou, dat is nogal wat. Toen ik studeerde onderkende de psychologie drie levensfasen. De kindfase van leren en opvoeden, de loopbaanfase en het pensioen of de uitrustfase. Die driedeling is nogal veranderd. Door de langere levensverwachting, stijging van het pensioeninkomen en verbetering van de gezondheidszorg ziet het beeld van de pensioenfase...
article 2016
(1 - 4 of 4)