(1 - 10 of 10)
document
Hazelzet, A.M. (author), Koopmans, L. (author)
Zoals dat geldt voor alle medewerkers, ontkomen ook professionals werkzaam in het sociale domein niet aan de noodzaak hun vakmanschap continu bij te houden. Want door de combi-natie van ontwikkelingen in wet- en regelgeving, decentralisatie van verantwoordelijkheden naar gemeenten op het terrein van zorg, werk en inkomen, reorganisaties en...
report 2017
document
van den Eerenbeemt, J. (author), Putnik, K. (author), Hazelzet, A.M. (author)
In een inclusieve innovatieve regio innoveren de overheid, het bedrijfsleven, on-derwijs- en onderzoeksinstellingen gezamenlijk, met als doel zowel economische bloei als maatschappelijke participatie van zoveel mogelijk mensen. Dit wordt ook wel “shared value creation” genoemd. Met het Inclusieve en Innovatieve Regio’s (IIR) wil TNO een bijdrage...
report 2017
document
Hazelzet, A.M. (author), Putnik, K. (author), Otten, W. (author), Goudswaard, A. (author), Blonk, R.W.B. (author)
Onder inclusief werkgeverschap verstaan we in dit rapport het in dienst hebben of aannemen van personen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Er is veel onderzoek gedaan naar afzonderlijke factoren die samenhangen met het al dan niet in dienst nemen van kwetsbare groepen. We missen echter een samenhangend denkmodel dat een meer integraal inzicht...
report 2017
document
Hazelzet, A.M. (author), van de Ven, H.A. (author), de Wolff, M.S. (author), Eversen, F. (author), van der Wal, J. (author), Andriessen, S. (author)
Werk is voor bijna iedereen belangrijk. Werken betekent: je nuttig voelen, structuur in je leven, iets bijdragen, en onder de mensen komen. Voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt is werken helemaal niet zo vanzelfsprekend. Het gaat hierbij om mensen met een (licht) verstandelijke beperking (LVB), psychisch kwetsbare mensen, mensen met...
report 2017
document
Hazelzet, A.M. (author)
Het rapport van TNO over methodisch werken onderstreept nogmaals dat betere dienst- en hulpverlening aan werkzoekenden niet alleen iets is van professionals in de uitvoering. Het is een opgave voor ons allemaal. Het is een samenspel van klantmanagers die voldoende kennis en kunde hebben; midden-management die hun medewerkers in staat stellen om...
report 2017
document
de Wolff, M.S. (author), van de Ven, H.A. (author), Hazelzet, A.M. (author)
Doel van het project is ontwikkelen van een systematische beschrijving van de training Mentorwijs, in de vorm van een handboek, en te onderbouwen met werkzame bestand-delen. Voor de beschrijving van Mentorwijs hebben we de bestaande materialen van Mentorwijs verzameld. Daarnaast zijn leidinggevenden geïnterviewd over hun ervarin-gen met...
report 2017
document
van der Meer, L. (author), Hazelzet, A.M. (author), Huijs, J.J.J.M. (author), Koopmans, L. (author)
De druk op gemeenten om te laten zien welke resultaten zij bereiken neemt toe. Dit stelt hoge eisen aan het vakmanschap van consulenten, nu en in de toekomst. De Intergemeen-telijke Sociale Dienst Brunssum, Onderbanken en Landgraaf (ISD BOL) wil het vakmanschap van haar consulenten graag vooruithelpen. Vanuit de wens zich door te ontwikkelen...
report 2016
document
Blonk, R.W.B. (author), van Twuijver, M.W. (author), van de Ven, H.A. (author), Hazelzet, A.M. (author)
Beknopt onderzoek naar de wetenschappelijke literatuur over de effectiviteit van re-integratie in het gemeentelijk domein van werk en inkomen.
report 2015
document
Hazelzet, A. (author), Blonk, R. (author)
Op 1 januari 2015 is een baanbrekende verandering ingeluid voor mensen die een opstap nodig hebben naar de arbeidsmarkt. Vanaf die datum is de Participatiewet van kracht. Doel van die wet is meer mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te krijgen. Dat vergt een gesmeerde en effectieve samenwerking van gemeenten, bedrijven en cliënten: de...
report 2015
document
Hazelzet, A.M. (author), van der Torre, W. (author)
Door de Participatiewet neemt de druk op gemeenten toe om te laten zien welke resultaten zij bereiken. Alle aandacht moet uitgaan naar het benutten van talenten van mensen die langs de kant staan van de arbeidsmarkt (www.divosa.nl). Dit stelt hoge eisen aan het ‘vakmanschap’ van de klantmanagers, nu en in de toekomst. De veranderingen in het...
report 2015
(1 - 10 of 10)