Print Email Facebook Twitter Scholieren over onderwijs ; verslag van een studie naar houdingen, percepties en welbevinden van leerlingen in het voortgezet onderwijs Title Scholieren over onderwijs ; verslag van een studie naar houdingen, percepties en welbevinden van leerlingen in het voortgezet onderwijs Author Nederlands instituut voor praeventieve gezondheidszorg TNO Schuurman, M.I.M. Publication year 1984 Abstract ln het eerste hoofdstuk werd een drietal vraagstellinqen voor hetonderzoek geformuleerd. Deze vraagstellingen luidden als volgt: a. Welke zijn de resultaten van vroeger onderzoek naar onderwijsbeleving van leerlingen in het voortgezet onderwijs? b. Welke inhoud kan er, rekening houdend met de betekenis die school en onderwijs voor de leerling hebben in verband met de ontwikkeling die hij als adolescent doormaakt, worden gegeven aan het begrip onderwijsbeleving? c. In hoeverre is er sprake van samenhangen tussen onderwijsbeleving van leerlingen en bepaalde kenmerken van henzelf (bijvoorbeeld persoonlijkheidskenmerken) of kenmerken van school en klas; veranderen deze samenhangen bij specificatie naar andere kenmerken? Subject Historisch materiaal TNOAttitudesEducationLeisureSchool childrenSecondary educationSocietyStudentsTeachingTrainingValuesJudgement To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:ad54cabe-385c-4ddd-a748-288278e07ffc TNO identifier 244313 Publisher TNO, Leiden ISBN 9067430439 Document type doctoral thesis Files PDF NIPG-1984-84024.pdf