Print Email Facebook Twitter Co-creatie van organisaties met consumenten Title Co-creatie van organisaties met consumenten Author Dhondt, S. Broekman, C. van der Torre, W. van de Berg, C. Wiezer, N. Publication year 2013 Abstract Een belangrijke sociale innovatie voor organisaties is samenwerken met externe partijen. Tot op heden is hierbij vooral gekeken naar samenwerking tussen organisaties. De komst van het internet en vooral van social media heeft het mogelijk gemaakt dat organisaties consumenten inschakelen om werk te verrichten. Samenwerken met consumenten heeft op dit moment zelfs een hypekarakter. Echter, duurzame co-creatie met consumenten komt niet zomaar van de grond. Consumenten buigen zich niet zomaar naar de wensen van het management. Dit conceptuele artikel gaat over wat nodig is om een duurzame co-creatie strategie uit te bouwen. De kernelementen van deze strategie zijn: een betere rolverdeling tussen organisatie en consumenten in de waardeketen; de waarde van co-creatie nagaan; het anders organiseren van bedrijfsprocessen; en aandacht besteden aan risicomanagement. Een precieze classificatie van mogelijke samenwerkingsmodellen tussen consumenten en organisaties helpt om co-creatie succesvol te laten zijn. Subject OrganisatieSociale innovatieETP Gedrag en prestatieWork and EmploymentHealthy LivingOrganisation Human GI Innovation in Behaviour / Gedrag en InnovatieSP - Sustainable Productivity HOI - Human Behaviour & Organisational Innovations WH - Work & HealthBSS - Behavioural and Societal Sciences ETP - Enabling Technology Programs To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:a5782d71-6e68-442e-a55d-d5bdc09fc612 TNO identifier 486672 Source M&O Tijdschrift voor Management & Organisatie, 67 (67), 107-124 Document type article Files PDF dhondt-2013-cocreatie.pdf