Title
Analyse van sociale media
Author
Boertjes, E.M.
Jamakovic, A,
Publication year
2011
Abstract
Het gebruik van sociale media overtreft al enkele jaren in ruime mate het gebruik van klassieke media als e-mail (Nielsen, 2009). Voor velen is een bestaan zonder Facebook, Flickr, Hyves, MySpace, FourSquare, LinkedIn en Twitter dan ook niet meer denkbaar. Door de sporen die elke gebruiker van sociale media achterlaat in de vorm van berichtjes, foto’s, profielen en vriendschapsrelaties ontstaat er een enorme digitale schatkamer aan informatie. Bij TNO richten we ons al geruime tijd op de ontwikkeling van technieken voor de automatische analyse van sociale media. In deze bijdrage beschrijven we technieken als sentimentanalyse, netwerkanalyse en datavisualisatie. Deze technieken stellen analisten in staat een indruk te krijgen van de activiteit binnen sociale media.
Subject
Social media
Network analysis
Data visualisation
Activity analysis
Communication & Information
MNS - Media & Network Services ; PNS - Performance of Networks & Services
TS - Technical Sciences
To reference this document use:
http://resolver.tudelft.nl/uuid:8fde56fa-de78-4309-817a-68078ab81b4a
TNO identifier
441963
Source
STAtOR, 12 (12), 41-47
Document type
article