Title
Flipping the consult
Author
Otten, W.
Blanson Henkemans, O.
van Empelen, P.
Publication year
2015
Abstract
Bij digitaal onderwijs wordt gesproken over “flipping the classroom” als ideaal. Hierin leren leerlingen thuis via digitale ondersteuning zoals instructie video’s (i.p.v. klassikale uitleg door de docent), terwijl in de klas de tijd gebruikt wordt voor vragen, individuele aandacht, verdiepende en activerende opdrachten en interactie (in plaats van huiswerk thuis). Een docent wordt meer coach dan instructeur. Is “flipping the consult” het ideaal van digitale zorg? De NPCF geeft al aan dat de verhouding tussen arts en patiënt verandert in de spreekkamer door toegenomen autonomie en digitale hulpmiddelen. Echter, de eHealth-monitor 2014 1 beschrijft dat het gebruik van eHealth toeneemt, maar beperkt is. Voor een “omgedraaid consult” zal aan verschillende voorwaarden voldaan moeten worden. Hieronder noemen we er enkele.
Subject
ELSS - Earth, Life and Social Sciences
Life
Healthy Living
Healthy for Life
Health
LS - Life Style
To reference this document use:
http://resolver.tudelft.nl/uuid:80700e22-6e53-41e8-88b4-3923d0012fea
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-015-0019-5
TNO identifier
523320
Source
TSG: Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, 93 (93), 47
Document type
article