Title
Cafébezoek met Coronamaatregelen: Ondersteuningsideeën op basis van een customer journey
Author
Koppen, V.C.
Holster, A.F.F.
Wijn, R.
Publication year
2021
Abstract
In opdracht van het Gedragsteam DG Samenleving en COVID-19 (Ministerie van Justitie en Veiligheid) hebben we in dit project onderzocht op welke wijze café-eigenaren en -personeel ondersteund zouden kunnen worden in het naleven van de coronamaatregelen door gasten. We hebben daarbij gefocussed op ondersteuning middels een digitale applicatie die kan helpen bij het automatiseren van de triage, opgeven van contactgegevens, et cetera. Uitgangspunt voor dit project en ondersteuningsideeën is dat de toekomst gekenmerkt zal worden door op- en afschaling van maatregelen. Anticiperen op veranderingen is daarom blijvend noodzakelijk. We hebben globaal drie activiteiten voor uitgevoerd: • Ontwikkeling van een customer journey van een cafébezoek. • Toetsing van de customer journey en potentiële digitale applicaties ter ondersteuning van café-eigenaren en -personeel bij café-eigenaren. • Uitwerking van een pakket van eisen (PvE) voor een van de geopperde digitale applicaties. Het resultaat van deze activiteiten beschrijven we in deze rapportage. In de eerste twee paragrafen beschrijven we de ontwikkeling van de customer journey en workshop. De customer journey is opgenomen als Bijlage A. Daarna beschrijven we de gegenereerde ondersteuningsideeën. In Bijlage B is het pakket van eisen opgenomen voor het idee Check je plek (een virtuele wachtrij).
Subject
Cafes
Bezoekers
Gedrag
Personeel
To reference this document use:
http://resolver.tudelft.nl/uuid:60f33215-cf18-4f17-b8c2-ce910239291e
TNO identifier
961872
Report number
TNO 2021 R12205
Publisher
TNO, Soesterberg
Document type
report