Title
Het effect van ventilatie op de cognitieve prestaties van leerlingen op een basisschool. Leerprestaties
Author
TNO Bouw en Ondergrond
de Gids, W.F.
van Oel, C.J.
Phaff, J.C.
Publication year
2006
Abstract
Binnen het actieprogramma Gezondheid en Milieu is de wens geformuleerd om meer inzicht te verkrijgen in de prestaties van leerlingen onder vraaggestuurde ventilatie als alternatief voor het handmatige gebruik van de gangbare ventilatievoorzieningen. Doel van het hier beschreven onderzoek was om na te gaan of basisschoolleerlingen betere cognitieve prestaties leveren bij vraaggestuurde ventilatie dan bij standaard ventilatieomstandigheden. De genoemde standaard ventilatieomstandigheden komen overene met gangbare ventilatiecondities waarbij de CO2 concentraties in een klaslokaal sterk oplopen naarmate de ochtend of middag vordert, omdat de handmatige ventilatievoorzieningen onvoldoende bewust worden gebruikt. Onderzocht is of bij basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 de cognitieve prestaties op een aantal neuropsychologische taken gedurende de dag minder sterk afnemen bij vraaggestuurde ventilatie dan bij standaard ventilatie met oplopende CO2 concentraties
Subject
Historisch materiaal TNO
To reference this document use:
http://resolver.tudelft.nl/uuid:2cc5c574-44f0-47a9-9bd5-3e4d4210cd3f
TNO identifier
326221
Report number
2006-D-R1078/B
Publisher
TNO, Delft
Document type
report